סנסוריקה ומחקרי טעימה
מחקרים סנסוריים בוחנים את התגובות החושיות של הצרכן כלפי מאפיינים שונים במוצרים חדשים וקיימים. המבחנים הסנסוריים מאפשרים להעריך את התקבלות המוצר בקרב קהל היעד שלו ולאפיין את הפרופיל הסנסורי של המוצר. בדר"כ המוצר נבחן בהשוואה למוצר המתחרה הרלוונטי/המוביל בקטגוריה. בהתאם לתוצאות, ניתן להמליץ על השיפורים הטכנולוגים המתבקשים במוצר בכדי להגיע לרמת ההתקבלות הרצויה.
תרומת המבחנים הסנסוריים הִנה >
-
הפקת מידע יעיל בקבלת החלטות עסקיות בתהליך פיתוח המוצר ושיפורו.
-
הבנת המאפיינים החשובים בעיני הצרכן.
-
קביעת ההתקבלות של כול אחד ממאפייני המוצר.
-
כלי עזר למציאת כיווני פיתוח חדשים.
-
לימוד כיצד שינויים במפעל (חו"ג, תהליכי יצור ושינוי אריזה) משפיעים על התקבלות המוצר.
-
היכרות עם מוצרי המתחרים - מה יתרונות המוצר המתחרה, אילו פרמטרים עדיפים, אילו פחות, מה חושב הקונה על המתחרה וכיו"ב.
-
זיהוי אב טיפוס מועדף, כיוונים לשיפור המוצר והקונספט השיווקי הנכון והמתאים ביותר.
המטרה סופית – מזעור הסיכון והפחתת גורם אי הוודאות למינימום >
-
אבחון המעמד הסנסו-תחרותי אל מול המתחרים בקטגוריה.
-
יכולת להגדיר מוצרים/טעמים מועדפים ולתעדף את סדר ההשקה.
-
התאמה בין מאפייני מוצר לקונספט שיווקי.
-
זיהוי היכולת לשפור מוצרים קיימים – טעם, תהליך, טכנולוגיות...
-
שינוי בחו"ג ובתהליכי ייצור – הוזלת מוצר , הפחתת מלח, כשר לפסח...
-
גיור מוצרים – התאמה לטעם מקומי, התאמות כשרויות...
-
בקרת איכות שוטפת – מול יצור, מתחרים, ספקים.
-
הבנת מאפייני המוצר החשובים והמועדפים ע"י הצרכן.
חברתנו מציעה מגוון שירותים בתחום מחקרי הטעימה והסנסוריקה:
תמונות לדוגמה ממתקן הטעימה
![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |