מאמרים
הצריכה המשתנה
בצל הקורונה
מגפת הקורונה המתמשכת הבהירה לנו
יותר מכל כי עדיף לנסות ולהכיל אותה וללמוד לחיות לצדה מאשר
לשבת בבית ולהמתין לסיומה. אחד הנושאים המרכזיים שהושפעו בעקבות המגפה הוא ההתנהגות הצרכנית.
זמינות, עלויות, ונגישות הם חלק קטן מהאילוצים עמם נאלצו קמעונאים להתמודד על מנת לספק את ה"דרישות החדשות" של צרכני הקורונה.
למצגת המלאה לחצו על הכפתור >
חרקים במטבח
בשנת 2013 הפיק האו"ם דו"ח בנושא תזונת חרקים, ומאז קפץ מספר מגדלי החרקים האמריקאים ואוכלי חרקים.
השוק העולמי לחרקים אכילים צפוי להגיע ל - 1.53 מיליארד דולר בשנת 2021.
על הצורך בעולמי במעבר לתזונת חרקים, היתרונות, הקשיים ומתכון מיוחד לעוגת צרצרים מפנקת וקלה להכנה.
< למאמר המלא, לחצו על הכפתור
המגה טרנדים שמשנים את פני התעשייה
מגה-טרנדים מוגדרים כטרנדים שעיצבו והשפיעו בצורה מהותית ביותר על התעשייה. זיהוי, ניתוח ונקיטת פעולה
כמענה למגמות אלה הנה חיונית להצלחת השחקנים במגרש. המירוץ
שדורש לעמוד בקצב המתחרים הופך קשה יותר ויותר ככל שהטכנולוגיה מדרבנת את העסקים לעבר החדשנות ובעצם לאמץ את השימוש בה.
מהם שמונת המגה טרנדים שמניעים את התעשייה?
למצגת המלאה לחצו על הכפתור >
להחיות את תחום
הקמעונאות
תעשיית הקמעונאות העולמית היא מהמרכזיות בכול כלכלה בריאה. על רקע השינויים בהרגלי הקניה ודפוסי
ההתנהגות הצרכנית מחד ועליה בתשומות הייצור והתפעול מאידך, חלק גדול מתעשיית הקמעונאות העולמית
הנאמדת ב- 5.7 טריליון דולר נמצא בצרות, בלשון המעטה
מה הביא את ענף הקמעונאות למצב זה וכיצד ניתן לחלצו?
< למאמר המלא, לחצו על הכפתור
בשר מתורבת
על קצה המזלג
בשר מתורבת הנו בשר שנוצר בין היתר על ידי פרקטיקה של הנדסת רקמות לייצור רקמות שריר בתנאי ייצור במטרה להפכם למוצרי מזון עתירי חלבון. לעיתים הוא מכונה גם "בשר נקי" או "בשר מעבדה".
מהם האתגרים וההזדמנויות הטכנולוגיות, הסוציו-פוליטיות והרגולטוריות של ייצור בשר מתורבת? והאם הוא באמת "נקי" ביחס לבשר רגיל?
למצגת המלאה לחצו על הכפתור >
המרדף אחר החלבון
טרנד החלבון שכבש את ארצות הברית בסערה בשנים האחרונות, כבר מזמן נחת בישראל. אם עד לא מזמן עולם החלבון היה מזוהה בעיקר עם עולם הספורט, הרי שכיום המודעות לצריכת חלבון הפכה לנחלתו של ציבור רחב. מה החידושים בתחום בישראל? ועד לאן הרחיקו ברחבי העולם בהעשרת המוצרים בחלבון?
< למאמר המלא ולסקירת מוצרים, לחצו על הכפתור
תפיסת הצרכן על ממתיקים במזון
Sensibly Sweet הוא מחקר מקיף על תפיסת הצרכן לגבי סוגי ממתיקים, העדפות וציפיות למוצרים נקיים חדשים שבוצע
ע"י יצרנית חומרי הגלם חברת Kerry .
המחקר מציג תובנות ייחודיות על העדפות הצרכן של סוגי ממתיקים, עוצמות המתיקות וההשפעה שלהם על הטעם ועל ערכי המוצר.
לתקציר תוצאות המחקר
<לחצו כאן
מותגי העל בעולם חוברים לעולם הפודטק
ההכרה הגוברת של מותגי העל כי ההשקעה ברעיון יצירתי כבר בשלבים
המוקדמים שלו עשויה להניב לחברה תשואות בפרק זמן קצר יחסית, הביאה
רבים מהן להשתלב באופן פעיל בעולם הפודטק הן בצורה של הקמת קרנות
השקעה ייעודיות והן בצורה של בניית חממות ומאיצים לחברות הזנק
מבטיחות.
מה מרוויחות החברות מהשקעות בחממות האלה?
< למאמר המלא לחצו על הכפתור
מחקר אינטרנטי
האינטרנט הפך לכלי פופולרי ויעיל ליישום שיטות מחקר כמותיות ואיכותניות והנו חלק מרכזי ביותר בתחום איסוף הנתונים.
השימוש באינטרנט הנו מהיר, זול, נוח ומייצג יותר ולהבדיל משיטות מסורתיות, הוא מאפשר הגעה למגוון פלחי אוכלוסיה בארץ ובעולם בקלות יחסית ובזמן קצר תוך הימנעות מאתגרים לוגיסטיים והטיות אפשריות בזמן באיסוף הנתונים.
על תרומתו והתפתחותו של המחקר האינטרנטי שהפך לחלק בלתי נפרד מפע
<לחץ כאן
כיצד הצרכן האמריקאי מקבל החלטות בקניית מזון
אחד הנושאים המעניינים ביותר את חברות המזון, ואולי אף החשוב שבהם, הוא כיצד הקונים מקבלים את ההחלטה אילו מוצרים להכניס לעגלת הקניות ואלו מוצרים להשאיר על המדף לקונים האחרים.
מחקר שנערך בארה"ב על ידי “Greenwald & Associates" על פני שנים, בקרב למעלה מ1000 מרואיינים באמצעות פאנל הצרכנים של ResearchNow’s מציג שינויים על פני ציר הזמן ומנתח את הגורמים המשפיעים תוך התייחסות לפרמטרים כלליים, לשיקולים ותפיסות הנוגעים להיבט הבריאותי ולהיבטים הקשורים לרכיבים התזונתיים שבמוצר.
חשיבות המחקר הסנסורי
חדשנות היא עורק החיים של כל חברת מזון. למעלה מ-4,000 מוצרים חדשים מוצאים דרכם אל המדפים מידי שנה. מאות מיליוני שקלים מושקעים בתהליכי הפיתוח של מוצרים חדשים במטרה לרצות את יצר ההתנסות ההרפתקני של הצרכן הישראלי עם מוצרים חדשים.
המחקר הסנסורי הוא מהכלים הבסיסיים בפיתוח (ושדרוג) מוצרים חדשים שעשוי לקבוע במידה רבה את סיכויי ההצלחה שלהם.
על תרומתו של המחקר הסנסורי להצלחת הפיתוח של מוצרים חדשים
<לחץ כאן
המגמות העולמיות שישנו את פני ענף המזון
השינויים בהרגלי הקניה והצריכה של מוצרי מזון הולכים וגוברים ועימם נוצרת מציאות חדשה שלא הכרנו קודם לכן. מהרחבת המותג הפרטי, המעבר לרכישת מוצרי צריכה בערוצים אלטרנטיביים, כניסת מוצרים מבשר סינתטי ועד טשטוש הגבולות בין מוצרי מזון ויופי.
על המגמות שמכתיבות איזה מוצרים חדשים הולכים להיכנס אלינו
< למקרר וכיצד הם יגיעו לשם, בקישור הבא